לוקחים את הצעד הבא- המעבר לדיור מוגן

מערכת שורש  יא טבת, תשעח  12/29/2017

בשביל אוכלוסייה של קשישים המתפקדים בצורה עצמאית לחלוטין אך מעוניינים בעזרה כללית ובחברת בני גילם, המציאו את הדיור המוגן
.......................

לוקחים את הצעד הבא- המעבר לדיור מוגן
אנשים רבים בגיל השלישי אינם רוצים להמשיך לגור לבד, בשל תחושת הבדידות. על אף שאינם זקוקים לעזרה פיזית או סיעודית, והם מתפקדים ומלא חיים, הם זקוקים בעיקר לחברה ושקט נפשי. בדיוק בשביל אוכלוסייה גדולה זו של קשישים המתפקדים בצורה עצמאית לחלוטין אך מעוניינים בעזרה כללית ובחברת בני גילם, המציאו את הדיור המוגן.

מדוע לבחור בדיור מוגן?
כאמור, קשישים עצמאיים רבים מוצאים את עצמם בתחושת בדידות בשלב כלשהו של החיים. הילדים והנכדים גרים רחוק, וגם אם הם קרובים, אינם יכולים לשהות במחיצת הוריהם בכל שעות היממה, ולעיתים קרובות רוב החברים בני גילם כבר עברו לבתי אבות, איבדו את צלילות הדעת, עברו דירה קרוב לילדים וכו', והם נשארים לבד. בדיור המוגן מוענקים לקשישים שירותים שונים כמו ניקיון, שירותי כביסה, מזון ועוד, והם יכולים להנות מאירועי תרבות שונים, חוגים מותאמים לגילם, וחברה. מעבר לכך, כמובן שישנו שירות רפואי במקרה הצורך, כך שהם נהנים מבטחון ושקט נפשי, וגם הילדים שלהם ובני המשפחה הקרובים יהיו רגועים כי הוריהם מאושרים ומטופלים בצורה הטובה ביותר.

המעבר לדיור המוגן
המעבר לדיור המוגן נעשה לאחר ביקור במקום, כמובן, והחלטה של הקשיש על כך. בניגוד למעבר לבית אבות או למוסד סיעודי אחר, המבוגרים העוברים לדיור מוגן צלולים בדעתם ומתפקדים בצורה מלאה, ובדרך כלל מחליטים על כך בעצמם. לעיתים הם עוברים לאותו מקום עם חברים אחרים בני גילם ולעיתים, בוחרים במקום לפי קרבה למקום המגורים הקודם או דווקא קרבה גדולה יותר למשפחה. כך או כך, הם סוף סוף צפויים להצדיק את שמו של הגיל השלישי כ"גיל הזהב", ולהנות מעידן זהוב באמת, קל יותר ובעיקר, מלא בחברה.

החיים בדיור מוגן
חוק הסיעוד הישראלי מגן על בני גיל הזהב החיים בדיור מוגן, ובמקרה וחלה התדרדרות במצבם הבריאותי הם זכאים לטיפול צמוד במקום עצמו ואינם חייבים לעבור לבית אבות. בחלק מהמקומות ניתן להעסיק סיוע צמוד הכולל מגורים במקום, ובכל מקרה תנאי המחיה ורמת החיים הגבוהה נשמרים, גם כאשר ישנה בעיה רפואית המצריכה השגחה צמודה, עזרה פיזית או טיפולים קבועים. לפני שאתם חותמים על הסכם עם הדיור הנבחר ועוברים לגור בו כדאי לבדוק היטב את כל הסעיפים הנוגעים בנושא זה כדי לוודא שאכן תקבלו את כל התנאים הנדרשים במקרה הצורך.

לבחור רק מה שמתאים לכם
היופי בדיור מוגן הוא טווח הבחירה שמקבלים הדיירים. במשך כל שעות היום תהיינה פעילויות שונות, אך הם יכולים לבחור באם להשתתף בהן או לא. בניגוד לבתי אבות או מוסדות דומים, הדיור המוגן פתוח למבקרים, כך שהדיירים יוכלו לארח את בני המשפחה בכל עת, ולהחליט בעצמם כיצד הם רוצים שיראה סדר היום שלהם. הדיור המוגן הוא שילוב מושלם בין חיי חופש, לבין חיי קהילה תוססים ועשירים.